anna@vardagibalans.nu - Personlig service - Betala enkelt med swish

Köpvillkor

Köpvillkor

      1. Om Vardag i Balans

        • Företaget är en enskild firma (ANNA ERIKSSON, 198004012947)
        • Företaget har sitt säte i Lund. Företagets postadress är Vårvädersvägen 4E.
        • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till anna@vardagibalans.nu med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

          1. Beställning

            • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

            • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till anna@vardagibalans.nu

              1. Leverans

                • Leveranser skickas 1 gång varje vecka. .

                • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: anna@vardagibalans.nu.

                  1. Priser

                    • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.

                    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

                      1. Ångerrätt

                        • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

                          5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

                        • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss anna@vardagibalans.nu. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

                        • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

                        • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

                        • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

                          5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

                        • Samtliga kompressionsplagg och övriga hudnära produkter i Webbshoppen, t.ex. strumpor, strumpbyxor, tights, leggings, stay-ups, gördlar, bukplattor och liknande, som är intimprodukter och därmed undantagna från lagstadgad rätt att ångra och returnera en produkt. Vi vill dock erbjuda viss möjlighet att returnera och byta varor, enligt specifika krav på varors tillstånd, samt tillägg av returavgifter. Dessa krav beskrivs nedan:
                        • Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek eller annan färg. Detta under förutsättning att den plomberade försegligen och förpackningen är obruten, vilket för oss och kommande kunder garanterar att produkten inte är provad. Vi gör inga undantag om du brutit förseglingen. Du måste kontakta Vardag i Balans INNAN bytet av produkt kan ske. Detta för att säkerställa att produkten finns i lager och för att Vardag i Balans ska godkänna bytet. Du står också för alla egna fraktavgifter när du skickar tillbaka produkten till oss. Vi tar inte ut någon avgift för byte, men du debiteras ny fraktavgift när den nya produkten skickas till dig. Ny produkt skickas då vi erhållit och kontrollerat den produkt som du vill byta. Byte till andra varor godkänns inte. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Byte av produkter som inhandlas utan rabatt, kan inte senare bytas mot kampanjpriser eller andra typer av rabatterade priser på samma produkt.

                          Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller datumstämpel på försändelsen plus 3 (tre) arbetsdagar.

                          Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift.

                          Vid byte eller retur står du för transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. PostNord). Du är ansvarar för att varan/varorna kommer fram i det skick som varan/varorna var då de skickades från Vardag i Balans. Vi rekommenderar att du fotograferar varan/varorna innan du skickar dem. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram i oskadat skick, bör du polstra varan/varorna och skicka den/dem rekommenderat eller som postpaket.

                          Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.

                        • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

                        • Särskilda erbjudanden du fått som kund
                          För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här

                          1. Reklamation och klagomål

                            • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

                            • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

                            • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

                              6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

                            • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till anna@vardagibalans.nu där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

                            • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

                            • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

                              1. Ansvarsbegränsning 

                                • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

                                • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

                                • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

                                  1. Produktinformation

                                    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

                                      1. Information om Cookies

                                        • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

                                          1. Personuppgifter

                                            • Genom att handla hos Vardag i Balans accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

                                            • Vardag i Balans är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

                                            • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

                                            • 10.1 Vad är en personuppgift?
                                              En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

                                            • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
                                              För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

                                            • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

                                            • 10.3 Rättslig grund
                                              I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
                                              Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

                                            • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
                                              10.4.1 Betalleverantör

                                            • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
                                              De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: swish, faktura, bankgiro.

                                            • 10.4.2 Fraktbolag
                                              För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
                                              De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

                                            • 10.4.3 Nyhetsbrev
                                              Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
                                              Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

                                            • 10.5 Rätten till tillgång
                                              Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

                                            • 10.6 Rätt till rättelse
                                              Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

                                            • 10.7 Rätten att bli glömd
                                              Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

                                            • 10.8 Ansvarig för dataskydd
                                              Vardag i Balans är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

                                            • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
                                              Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
                                              Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

                                              1. Ändringar till de Allmänna Villkoren

                                                • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

                                                  1. Tvist och lagval

                                                    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

                                                    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

                                                  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
                                                  13. Villkor för kurser
                                                  • 13.1 ANMÄLAN: Anmälan till samtliga grupper görs via mail till: anna@vardagibalans.nu

                                                  • 13.2 BETALNING : När du anmält dig får du ett mail inom några dagar med en bekräftelse där det står vad du behöver veta om inför kurs. Samtliga kurser /grupper betalas via bankgiro via faktura eller swish. Delbetalning går att ordna vid kurs vid fler än 6 tillfällen. Önskar du dela upp betalningen så skriv det när du anmäler dig. Betalningsvillkor är 10 dagar. Har du anmält dig nära en kursstart kan det ibland vara kortare betalningstid. Anmälan är bindande och verifierad vid erlagd betalning. 

                                                  • 13.3 VILLKOR OCH AVBOKNINGSREGLER: Samtliga anmälningar till grupper är bindande. För avbokning mer än två veckor innan kursstart erbjuds återbetalning på 50% av kursavgiften. Vid avbokning mindre än två veckor innan kursstart erbjuds ingen återbetalning. Vid sjukdom erbjuds återbetalning med 50% mot sjukintyg.
                                                    Individuell behandling/tjänst – Eventuell av- och ombokning måste ske senast 24 timmar före bokad tid annars debiteras fullt pris oavsett orsak till det uteblivna besöket. Om du kommer sent – oavsett orsak – kan din behandling förkortas eller bokas om och fullt pris debiteras.

                                                  • 13.4 MISSAT KURSTILLFÄLLE: Om du missar ett tillfälle pga sjukdom så finns oftast möjlighet att ta igen det vid annat tillfälle. Min ambition är att du ska få det antal gånger du betalat för. Du kan komma i en annan grupp i mån av plats. Det gäller dock inom 1 månad från det datumet du missade samt endast vid sjukdom. Om jag som ledare behöver ställa in så får du självklart ta igen det vid ett annat tillfälle som erbjuds. 

                                                  • 13.5 KONTAKTUPPGIFTER: Dina kontaktuppgifter används endast för att kunna skicka faktura och mail. Vardag i Balans delar aldrig information med tredje part. Du kan när som helst be att samtliga uppgifter du lämnat ska tas bort från vårt register.

                                                  • 13.6 BRA ATT VETA: I de fall det är för få anmälda till kurser och evenemang, så förbehåller vi oss rätten att ställa in kursen. 
                                                    Kläder: Ha på dig mjuka, sköna och rörliga kläder alternativt träningskläder. Barfota, strumpor eller inneskor gäller. Inga uteskor i lokalen.  
                                                    Utrustning: Yogamatta/träningsmatta, block, kuddar, filtar och andra redskap finns att låna. Önskar du egen matta går det bra att ta med dig. 

                                                  0